Palm tree lover

Ausztria 2018

2018. július 10. - Palm tree lover

Grazban töltöttünk három éjszakát, igyekeztünk szokásunk szerint a környéken minél több helyet bejárni:
            1. nap: Bad Blumau, Schöcklblick Alpakas, Graz
            2. nap: Graz, Schöckl
            3. nap: Bärenschützklamm, Graz
            4. nap: St. Corona am Wechsel, Schneeberg

Bad Blumau

Egy szombathelyi pihenő után itt álltunk meg először, ahol egy Hundertwasser által tervezett wellness központot néztünk meg kívülről.  A hely egyébként körbe van kerítve, egyáltalán nem úgy tűnt, hogy az arra tévedő sétáló emberek csak úgy megnézhetik. Megvártuk, amíg jön egy autó, utána gyorsan bementünk a kerítésen, kifelé is féltünk, hogy pont előttünk záródik be a kapu, de végül senkit nem érdekelt, hogy egy nem ott megszálló autó is betévedt :D A stílus kedvelőinek mindenképp megér egy sétát a környék, egy egész épületkomplexumról van szó. Napi jegyet is lehet venni elég borsos áron, mi csak kívül sétáltunk, de EZEN a honlapon többet is meg lehet tudni.

Schöcklblick Alpakas

A kocsi ablakából néztem, hogy milyen fura alakja van azoknak a birkáknak, inkább kecskeszerűek, de ahhoz túl hosszú a nyakuk… Át is futott az agyamon a láma szó, de mit is keresne Ausztriában láma. Aztán jött egy tábla: Schöcklblick Alpakas 200 m múlva jobbra, hát ezt feltétlen meg kell néznünk :D Állítólag több, mint 70 alpakájuk van, elkerítve, de teljesen megközelíthetően látogathatók mindenki számára, még csak belépőt sem kérnek. Van egy kis bolt, ahol mindenféle alpaka szőrből készült ruhadarabot lehet venni, no meg alpaka trágyát, aminek bizonyára nagyon sok jótékony hatása van. Aki esetleg nem tudná hova rakni a pénzét, csupán 75 euróért 2 órás alpaka sétát is vásárolhat. A lényeg, hogy nagyon cuki egy hely, szörnyen buta alakúra nyírják őket, de zseniális, hogy egy egész farm tele van velük :) Honlap ITT.

Graz

Utazásunk fő városa, ahol 3 éjszakát töltöttünk az A&O hotelban. A szálloda teljesen rendben van, semmi luxus, tiszta és kényelmes szoba, svédasztalos egyszerű reggelivel. Az egyik legnagyobb látványosság a Schlossberg az óratoronnyal, ahová feljuthatunk libegővel, lifttel vagy gyalog, aki 10 euro alatt szeretne kijönni, annak az utóbbi ajánlott. A Murinsel a Mura folyón található csupa üveg vendéglátóhely, érdemes egy kávé mellett nézegetni a szuper modern dizájnt, a toalett körbe tükör fala egészen szédítő. A Kunsthaus süsüszerű alakja a magasból látszik igazán, belül állandóan változó kiállításokat nézhetünk meg. Az óvárosban sétálva rengeteg vendéglátóhelyet találhatunk, az olcsóbbak a folyó túloldalán lévő török, szíriai, egyéb arab nagyrészt gyros lelőhelyek. Nem csak étteremet, de sok keleties bolt is van, ahol 0,5 euróért vehetünk érett mangót, olyan igazit, nem csak kényszerérett tökízűt.

Schöcklseilbahn

Graztól félórás autóútra van a Schöckl hegy, aminek a tetejére egy zárt felvonóval juthatunk fel, a tetejéről több kisebb és nagyobb túraútvonal is indul. Sajnos elég felhős időben látogattuk meg, egy véknyabb őszi kabát az orkán erejű szélben kevésnek bizonyult. Az Ausztria hangulatot még így is kipipáltuk, a legelésző tehenek kolompolása a kilátással egészen festői volt. Mostanában túl sok cikket lehet olvasni az interneten, hogy több embert ölnek meg tehenek, mint cápák, hát nem tudom. Egyrészt nem nagyon tudok elképzelni békésebb dolgot, mint egész nap csak legelészni egy ilyen tájon, másrészt ha a kolomp nem idegesíti fel őket, akkor semmi. Próbáltam nem belenyomni a tükörreflexes gépet a boci fejébe, így eszükbe sem jutott megtámadni. A túraútvonalak nagyrésze egyébként mindenhol végigmegy a tehén legelőkön, nehéz lenne kikerülni őket. Egy bobpálya is van a hegycsúcson, nem olyan durva, mint a Turracherhöhén, de azért egynek jó volt.

Bärenschützklamm

A Medve-szurdok egy csoda, de nem árt hozzá némi erőnlét, több, mint 10 km a táv, és 700 m a szintkülönbség. A parkolótól a szurdok bejáratáig is egy jó nagy emelkedő vezet, de utána a lépcsők, hidak teljesítéséhez is elengedhetetlen a sportos alkat. Tériszonyosoknak nem ajánlott, a sziklák között kanyarogó létrákon át lenézve láthatjuk a talpunk alatt morajló folyókat, vízeséseket. A haladás egyirányú, egy viszonylag hosszabb túra után juthatunk vissza a parkolóba. A kijárattól nem messze található étteremben pótoltuk energiáinkat, az angol nyelvű rendelés után megkérdezte magyarul a pincér, hogy saláta biztos nem kell? Igazából nem is kell németül tudni, mert egyrészt mindenki olyan intelligens, hogy beszél angolul, másrészt az összes vendéglátóhely tele van magyar felszolgálóval.

St. Corona am Wechsel

Ausztriában nagyon sok bobpálya van, de a nagy része Tirolban és Salzburg környékén, ahol a sokkal magasabb hegyek vannak. Ha már odáig nem utaztunk, ez pont útba esett hazafelé. Elég jó pálya lenne, csak túl sok a kisgyerek a környéken, akik miatt majdnem állóra kellett fékezni útközben. Ha a csúszás nem lenne elég, lehet kecskét is simogatni. A bobpályák gyűjtőhelye, térképpel együtt ITT található.

Schneeberg

A Scneebergre több módon is fel lehet jutni és onnan nagyon sokféle túrát tehetünk. A leghíresebb a szalamandra mintájú fogaskerekű, ami Puchbergből indul. Mi idő hiányában a libegővel mentünk fel Losenheimből egy kevésbé magas részére. A libegő igazi libegő, nem zárt felvonó, kb. negyed óra alatt volt fent a hegycsúcson. Fent szintén kolompoló bocik, de itt legalább szikrázó napsütésben élvezhettük a kilátást. A hegyek nem csak télen síeléskor, hanem nyáron is csodaszépek. Nem is kell sokat utazni, 3-4 órás autóútra fővárosunktól egy egészen más világot találunk. A kifogyhatatlan számú túraútvonal és libegő még sok hosszú hétvégén fog minket szórakoztatni.
Még több kép ITT.

Videó itt:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.