Palm tree lover

Szilveszter Ausztriában 2018/19

2019. január 17. - Palm tree lover

Becsapós a cím, mert igazából nem szilveszterezni mentünk a szomszédba, hanem inkább elkerülni az év végi szenvedést, hogy hova menjünk partizni, mit is csináljunk az év utolsó napján. Tavaly is bejött az elszökünk egy másik országba ötlet, és nagyon vágytunk egy igazi winter wonderland élményre.

A szállásunk Liezenben volt, aminek nagyon egyszerű oka volt: Salzburg vagy Hallstatt környékén már október elején nem volt olyan olcsóbb szabad szállás, amire mi hajtottunk volna. A legnagyobb csúcsidőszakban az airbnb-n már csak Sissit találtuk, de nagyon jól jártunk, mert szupercuki házigazda volt, csodás házzal, otthonos szobával, reggelivel, két aranyos kutyával és egy cicával, csak ajánlani tudjuk őket:

2018.12.29. Grüner See

Reggel 5-kor keltünk, hogy minél több minden férjen a napba, de első célpontunkhoz csak néhány óra csúszással jutottunk az autópálya lezárása miatt. A Grüner Seenél nyáron már jártam, akkor erősen alacsony volt a vízállás, gondoltam télen jobb a helyzet. Hát nem. Az első nap hónak csak a kevés maradványát láttunk, és a nap sem sütött annyira, hogy szép grün legyen, no de azért ez sem olyan rossz látvány.gruner_see_2.JPG

Karácsonyi ajándékunkat, Lujzát, a drónt fel akartuk avatni külföldön is, de miután a szél irányíthatatlanul a tó felé repítette, inkább feladtuk ezt a próbálkozást.gruner_see_18.JPG

2018. 12. 30. Hallstatt

Tudtuk, hogy jön a havazás, na de hogy ekkora, a békés Kárpát-medencében már el is felejtettük gyerekkorunk hószüneteit. Előző nap még néztük is, hogy az út szélén 2m magas oszlopokat állítottak, nyilván a hó miatt, hogy lehessen látni az út szélét, ha a kis macskaszemes oszlopokat ellepné. Délelőtt 10-11 körül az első fél méteres beosztása már el is tűnt, és ahogy a hókotrók az útról az út szélére tolták a havat, rögtön értelmet nyert mind a 2 méter. Annyira havazott, hogy csak lépésben lehetett haladni, Hallstatt mellett a Dachstein lett volna még a cél, de egyrészt esélytelen lett volna a hegyi utakra a hólánc felszenvedése nélkül feljutni, másrészt a felhőktől semmit nem láttunk volna a hegyről.hallstatt_2.jpg

A hómennyiség ellenére még is eljutottunk Hallstattig, igazából ha a sok havat szorgosan takarítják, az cseppet sem rosszabb helyzet, mint itthon a kevés havat egyáltalán nem. Sőt, még sms-t sem írtak, hogy szálljunk át másik kocsiba. Kicsit azért félő volt, hogy a hegyi szakaszon, ahol egy lélek nem  járt, nem csak oda, de vissza is tudunk-e jönni, de Ausztria egy olyan ország, ahol tisztában vannak vele, hogy télen bizony esik a hó, és teljesen intelligensen egész nap takarították az utakat.hallstatt_15.JPG

Hallstattban bolyongtunk egy kicsit, mire találtunk egy nagy parkolóházat, aztán elindultunk a szüntelen hóesésben bejárni a kisvárost. Hallstatt tényleg olyan szép, mint a képeken, nekem mondjuk nyáron jobban tetszett, persze valószínűleg azért, mert ködben pont a körben lévő hatalmas hegyekből nem sok mindent lehetett látni. Talán kicsit nagyobb a híre, mint ami valójában, szép, de nem annyira különleges, Ausztria minden része gyönyörű, én nem emelném ki külön. Még ilyen időben is tele volt tömve turistákkal, leginkább magyarokkal és kínaiakkal. Az összes beülős hely teljesen tele volt, így nem sikerült egy kávézós helyet találni, de kipróbáltuk a schaumrollét, egy sütit. Első ránézésre nem értettük, miért olyan nagy szám, hogy kígyózó sor áll előtte, de aztán kóstolás után összeállt a kép: krémes és ropogós és habos és olyan édes, hogy órákra laktat. Felsétáltunk a temetőig, a híres koponyákat kihagytuk egy elénk vágó kínai csoport miatt, de biztos, hogy ebben a városban nem most jártunk utoljára. A sóbánya sajnos le volt zárva, a kilátóig pedig kár lett volna az időjárás miatt felmenni a libegővel :(hallstatt_8.JPG

Mindenki, aki Ausztriába megy, jól jegyezze meg: vasárnap zárva vannak a boltok. Tudtuk mi ezt előre, mégis nekem egész nap szombat hangulatom volt, és csak amikor éhesek lettünk, akkor sikerült rájönni, hogy bizony nem fogunk kenyeret venni sehol sem. Mivel a gondosan összecsomagolt karácsonyi sütiket és túlélő csomagot jól Budapesten hagytuk az erkélyen, étteremre meg nem volt kedvünk költeni, szégyen szemre a McDonald’s-ban kötöttünk ki. Az egész napos sétálás után elég jól esett.hallstatt_17.JPG

2018.12.31. Hallein, sóbánya

Megállás nélkül szakadt a hó, ezért végleg lemondtunk a hegymászós kilátós terveinkről. A sóbánya jó választásnak bizonyult, ott mindegy kint milyen idő van. Ha kicsit is több hó esett volna, már ide sem jutunk fel hólánc nélkül, az út szélén sok félreállt autót láttunk, akik éppen nagyban szerelték, ők valószínűleg tovább mentek, még feljebb a hegyre.hallein_10.JPG

A sóbányában is sokan voltak, más is gondolta, hogy jó ötlet lehet csapadékosabb időjárásban. Nagyon jól ki van alakítva, információ tartalma nem sok van a túrának, de roppant szórakoztató végig. Be kell öltözni egy védőruhába, a kisvonat bevisz a bánya mélyére, ahol a vezetett séta során kétszer is lehet csúszdázni, hajókázni, nagyon kis cuki program.hallein_5.JPG

Salzburg

A majdnem két órás program után megérkeztünk Salzburgba, ahol a hó átváltott esővé, élvezhetetlenné téve a városnézést: egyik kezemben az esernyő, másikban a Gopro, harmadikban meg Nikonka, lehetetlen volt a művelet. Nem is bolyongtunk sokat a belvárosban, lassan elkezdett sötétedni is. Az eredeti Mozart golyó szülőhelyén, a Fürst cukrászdában megpihentünk egy süti mellett, majd egy adag golyó vásárlása után elindultunk szánkózni, szilveszteri programunk megkoronázásaképp.salzburg_5.JPG

Rodelbahn, Hochwurzen

Terv szerint az éjfél valahol a hegyen ért volna minket, ahol külön esti szánkózásra lehet jegyet venni, ami 7-től egészen éjszaka 1-ig használható. Szánkót lehet a helyszínen bérelni, darabonként 7 euroért. Ugyanazzal a felvonóval lehet felmenni, mint amivel a síelők is feljutnak, a hegy tetejéről pedig egy külön csak erre a célra kialakított szánkópálya vezet le 7 km hosszan, ideális esetben 20 perc alatt lehet leérni. Két csajszi már a legelején ránk akaszkodott, hiába magyaráztuk, hogy kb. 5 éves korunkban csúsztunk utoljára, kitartottak amellett, hogy szeretnének velünk jönni. Szerencsére elég hamar feladták a dolgot, miután két ember súlya alatt a frissen leesett puha hóban alig csúszott a szánkó, kifejezetten nagy szenvedés volt az az izommunka, amivel kicsit is meg lehetett mozdítani a járművet. Találtak másik áldozatokat, mi meg végre magunk irányíthattuk a fejenként 1 szánkót, így azért nagyobb sebességet lehetett elérni. A 20 perc majdnem egy óra lett, de a végefelé már annyira felgyorsult a pálya, hogy fékezés nélkül a szememet sem bírtam kinyitni a szakadó, csípkedő hótól. Valószínűleg kicsit jobban felkészülve kellett volna nekilátni a szánkózásnak, például vízálló öltözetben, nem egy egyszerű nadrágban, illetve a síszemüveg is elég hasznos lett volna. Na majd legközelebb. Már az első csúszás is elég fagyasztó volt, a második kör végére már teljesen átáztunk, de az már egy fél ór alatt megvolt. Éjfélig nem sikerült kitartani, de így is nagyon állat program volt az évzárásra.rodelbahn_hochwurzen_5.JPG

2019. 01. 01. Wurzeralm

Utolsó napunkon, úton hazafelé a Wurzeralmra mentünk fel egy felvonóval, ahol végre már nem szakadt a hó és a fennsíkon túráztunk kicsit a gyönyörű hófedte fenyőfák között. Nagy túra azért nem volt, mert fél-1 m hóban csak ott lehetett síléc nélkül közlekedi, ahol egy külön erre a célra kialakított járművel összébb nyomták a havat. Amint letértünk erről az útról, már is belesüllyedtünk a hatalmas hóba, ahová már megint nem voltunk megfelelően felöltözve. Végre Lujzát is tudtuk használni, helyenként már a nap is majdnem sütött.

Az időjárás nem nagyon kedvezett nekünk ebben a négy napban, de mint látszik, akkor is érdemes ellátogatni a hegyekbe, ha nem síelni megy az ember :)
Az összefoglaló videót is tudjátok megnézni:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.