Palm tree lover

Szlovákia, Pozsony 2022

2022. április 23. - Palm tree lover
             ​Utolsó hármasban töltött 4 napos hosszúhétvégénket Pozsonyban töltjük. Nem a város vonzott, egy viszonylag nyugisabb utazást szerettünk volna, külföldön sokkal olcsóbb egy medencés szállás, mint Magyarországon. Ígyhát a max 2 óra autóút és bocika medencében való lefárasztása csábított minket ide.

2022.04.15. péntek

Délelőtt tojást festettünk és kalácsot fontunk, hogy a Húsvét érzés is meglegyen. Alvásidőben indultunk Zoé autókánkkal, aki a 20 fokban 100 km/h mellett remekül teljesítette a 220 km-t, még nem is merült teljesen halálra. Azért is jó az elektromos autó, mert töltés közben bárhol ingyen lehet parkolni külföldön is, az 1.7 eurós benzin mellett pedig töredékébe kerül az utazás. A cuccunk lerakása után a városba vetettük magunkat, cél nélkül mentünk amerre szimpatikus volt. A Duna parton egy sétáló utcás, füves, fás, kiülős helyekkel és játszóterekkel teli sétányt találtunk, Budapest igazán példát vehetne Pozsonyról. A kávé és narancslé mellett hamar eltelt a délután. Este előre hoztuk az Emma névnapot és muci megkapta a vonat szettjét, az egész család elszórakozott vele.

2022.04.16. szombat

Reggel igen bőséges reggelit kaptunk a szálláson. Nem mondanám, hogy mindenki egészséges és tápláló falatokkal rakta tele magát, de ezen hamar túllépünk. A Comenius botanikus kertet látogattuk meg. Napsütésben sokkal hangulatosabb lett volna, de azért így is körberohangáltuk a virágzó magnóliákat és pálmaházat. Bocika mindig kényszert érez, hogy az összes pocsolyát közelről megsimogassa, nem elég a cserezokni, cipővel is készülni kell. Megint volt egy olyan buta tervünk, hogy sétálunk egyet a babakocsival, muci békésen alszik és mi közben kávézunk, de valószínüleg annyira izgalmas egy nap, hogy az alvás téma senkit nem érdekel. A kávét azért nem hagytuk ki, de nem lehetett órákon át kortyolgatni, miközben Emma folyamatosan cukrot akart beleönteni.
             Visszamentünk a szállásra, miután teljesen feladtuk a pihenés tervét, kipróbáltuk a medencét. Csak a lépcső gyerekkompatibilis, és még én is fáztam benne, de azért egy fél órát így is lubickoltunk. Este fél 6 környékén elmentünk egy boltba vacsit venni, makit úgy kellett felzavari, hogy most már bizony nem alszol, szerencsére óriás dínókat találtunk a bolt előtt, az kellően felébresztette.

2022.04.17. vasárnap

A nap első órája azzal telt, hogy megpróbáltuk leszedetni a kerékbilincset a kocsiról. Valahol az utca elején volt egy átfirkált tilos parkolni tábla. Valószínűleg ez egy külföldi büntetō hely, mert helyi lakos sehol nem volt, de egy cseh és egy osztrák autón is volt kerékbilincs. Amikor már meglett a helyes telefonszám, gyorsan ment a dolog, 20 euróval sikerült megúszni. A mélygarázsban 15 lett volna, nem ment a spórolás. Addig én Emmát próbáltam lekötni, volt egy nagyon helyes park a szállás mellett pici tóval és aranyhalakkal, még sokáig üldögéltünk volna a partján.szlovakia_pozsony_2022_5.jpg
             Az állatkert volt a nap fő attrakciója. Emma jobban bírja a fogdosós állatokat, ahol meg lehet etetni a kecskét vagy be lehet menni nyuszit simogatni, itt volt sok érdekes nagy cica, medve, de mind messze üveg mögött. Én a 18 hetes növekvő pocakommal (ami alig látszik, de érzésre már háromszor akkora) nehezen viselem a hegymenetet. Külön biznisz épül arra, hogy kisvonatokkal felviszik az embereket a dimbes-dombos részeken. Mi kemények vagyunk, lassan, de felsétáltunk. Visszafelé megpillantottunk egy óriáscsúszdát, nehezen lehetett elmagyarázni, hogy 6-12 éveseknek való, a 2,5 az még közel sincs 6. Találtunk megfelelő méretet is, de ott sem töltöttünk el sok időt.
             A várnál hamar elnyomta a bébit a friss levegő, legalább egy nyugis kávézás jutott nekünk a hétvége alatt.
A kék templomot sem hagyhattuk ki, drónozni ugyan a reptér közelsége miatt nem lehetett, de körbesétálva is nagyon kidolgozottnak, részletgazdagnak láttuk.
             A szálláson még megvolt a gyors medencézés, mindenki elfáradt a nap végére.

2022.04.18. hétfő

Hazafelé a győri állatkertet vettük volna célba, de valaki hamarabb benyomta a szundit reggel 9-kor (így jár aki fél 6-kor kel), ezért úgy döntöttünk, nem állunk meg.
             Nekünk mindenképp szükségünk volt egy nyitva tartó kávézóra, ezért Biatorbágyon a tópart mellett megálltunk, a játszóteret is meglátogattuk.
             Délután nem maradhatott ki a tojáskeresés, nem felejtettük el a Húsvét hétfőt.

Összefoglalás

Nézhettünk volna sokkal több templomot, épületet, de most erre cseppet sem volt kapacitás, ünnepnapon amúgy sem nagyon voltak nyitva. Közeli kimozdulásnak tökéletes volt ez a pár nap, lehett volna 5 fokkal melegebb az időjárás. Pozsonyba biztos nem költöznénk, az egész város egy óriási autópálya sok sávos utakkal, ahol emberek is alig járnak. A belváros sem túl hangulatos. A Duna part nagyon jól ki van építve, látszik, hogy frissen épült minden. A várat is csodásan felújították, én még kb. 15 éve jártam errefelé, akkor még más volt a helyzet.
Hosszúhétvégének jó volt. Emma kìvánsága a repülő, ezért mindjárt repülünk is :)
Videó ITT

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.