Palm tree lover

2018. november 03. - Palm tree lover

Marokkó 2018
5. rész - Casablanca

A többi részt itt olvashatod el:

1. rész - Marrakesh 4. rész - Ouzoud vízesés 7. rész - Chefchaouen
2.rész - Szahara túra 5. rész - Casablanca Összefoglaló Marokkóról
3.rész - Essaouira 6. rész - Fez Videó

2018.10.20.

Elbúcsúztunk marrakeshi szállásunktól, elindultunk Fez felé. Marrakesh északi részén a La palmeraiet is útba ejtettük, hogy véletlenül se legyen pálmafa hiány. Igazából nincs ott semmi, a tevéket is csak a kocsiból mertem fotózni, mert nagyon csúnyán néztek ránk.marrakesh_211.JPG
             Legfontosabb köztes úticél a casablancai mecset volt, ahova autópályán 2,5 óra alatt oda lehet érni. Casablanca közlekedése sokkal tragikusabb, mint Marrakeshé. Több sávból állnak az utak, ami csak annyit jelent, hogy még szélesebb úton lehet össze-vissza keresztbe állni. Senkit nem zavar, hogy már egy sor autó parkol az út szélén, nyugodtan mellé lehet még állni hirtelen fékezéssel, a mögötte lévő majd kikerüli, lehetőleg úgy, hogy index nélkül bevág még egy sávval beljebb, onnantól kezdve pedig minden megbomlik és senki nem tudja követni, hogy összesen hány sáv is van és neki melyikben kéne lennie. A dolgot még egy csacsis szekér is megnehezítheti, megrakodva egy nagy adag banánnal. A piros lámpa a motorosra nem vonatkozik, a bátrabb autósok is továbbhajthatnak. Nagyon érdekelne, mekkora mértékű szabálysértést kell elkövetni a büntetéshez, mert mindezt a káoszt nézik a rendőrök és semmit sem tesznek ellene.

Casablanca sokkal európaibb város, hatalmas modern épületekkel és rengeteg pálmafával az útszélén. A II. Hassan mecset közvetlenül a tengerparton magasodik az égbe, annyira gyönyörű, monumentális, hogy még a közlekedés ellenére is megéri ide látogatni. A geometriai formák, apró részletek annyira lenyűgözőek, a képek ezt egyáltalán nem tudják visszaadni.

Érdemes megnézni a nyitvatartását a látogatás előtt, csak csoportos vezetéssel lehet bemenni.Télen is, nyáron is változik az utolsó időpont, most októberben a délután 3 volt az utolsó.

A mecset után megpróbáltunk kaját és hűtőmágnest vadászni, egyik sem sikerült. A mecset környékén borzalmasan lepusztult házak vannak, nagy a putri, úgy döntöttünk inkább folytatjuk az utunkat Fez felé mielőtt kirabolnának minket. Ha lett volna időnk, Rabatot vagy Moulay Idrisst is útba ejthettük vola egy kilátásra, de annyit elidőztünk Casablancában, hogy így is csak 8 után érkeztünk meg. A kocsit a medina szélén hagytuk, mindenhol fizetős volt a parkolás, 40 dirham. Csak egy kicsit tévedtünk el a sikátorokban, szerencsére megtaláltuk a szállást. Volt némi kavarás, azt állították, hogy nincs kifizetve a szállás, pedig de. Ellenőrizték bookingon és rájöttek hogy tényleg de, de valószínűleg nem tetszett nekik, hogy ott fizettük be és az oldal lenyúlja a pénzüket, ezért le kellett mondani a honlapon a szállást, rányomni, hogy kérjük a lemondási díj elengedését, és készpénzzel kifizettük. E-mailt már kaptunk, hogy vissza fogják utalni, csak reménykedni tudunk, hogy tényleg így lesz. Azt mondjuk nem értettük, hogy akkor miért nem lehet a bookingon olyan opciót beállítani, hogy ne azonnal kelljen kifizetni, de mostanra már beletörődtünk, hogy nem kell mindenben a logikát keresni.casablanca_50.JPG

A következő rész (Fez) ITT.

Még több kép ITT.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.